Úrazům na lyžích předejdete fyzickým tréninkem

  • Redakce uLékaře.cz
  • 26.1.2012
  • Aktualizace: 26.1.2012
  • Hojení ran

Pokud se řadíte mezi vášnivé lyžaře, pod stromečkem na vás možná čekala nová výbava. Lyžování je výborným sportem se spoustou legrace. Může však být i nebezpečné. Na co je třeba si dát pozor, abyste byli ušetřeni zranění?

Alespoň měsíc před dovolenou na horách věnujte kondičnímu tréninku
Alespoň měsíc před dovolenou na horách věnujte kondičnímu tréninku

Dobré lyže a posilovna sníží riziko

Trénujeme-li své tělo i mimo sjezdovky, je menší pravděpodobnost, že nás potká zranění. Naše tělo totiž na lyžování musí být trochu připraveno. Nejvíce ze všeho svaly, které při sjezdu používáme. A tak pokud vám přes rok sportování nic neříká, před lyžařskou dovolenou tělo připravte. Alespoň měsíc až dva jezděte na kole, plavte a zlepšujte fyzickou kondici. Určitě se vám to vyplatí, a to nejen z hlediska prevence úrazu. Na lyžích totiž poté vydržíte déle a svaly se neunaví tak brzy, jako by tomu bylo bez přípravy. Před samotným lyžováním nezapomeňte na strečink.

Svoje síly nepřepínejte

Únava je nepřítel lyžařů, protože pod jejím vlivem vznikne mnoho zbytečných úrazů. Věděli jste, že na horách může hrát v únavě roli i výška, ve které lyžujeme? Dbejte na to, neboť je větší pravděpodobnost, že právě ona může způsobit nehodu na sjezdovce. Přepínat svoje síly se nevyplácí. A tak první dny s lyžováním skončete ještě dříve, než vůbec únavu pocítíte. Obzvláště důležité je to právě tehdy, pokud se tělo aklimatizuje na nové a náročnější výškové podmínky. Je lepší si zajít na čaj či na procházku v přírodě než trávit kvůli přepínání sil čas v nemocnici.

Nezapomínejte na údržbu lyží

Pokud máte svoje vlastní lyže, udržujte je v dobrém stavu a vždy je v nové zimní sezoně zkontrolujte. Na lyžích se nejčastěji stávají úrazy kolene, zlomeniny a poranění hlavy. Od posledně jmenovaných vás může zachránit helma. Noste ji nejen tehdy, jste-li začínající lyžaři, a nezapomeňte ji pořídit i dětem. Chybu rozhodně neuděláte ani pokud budete nosit chránič páteře. Pro zahřátí si během dne vypijte čaj či kávu, rozhodně však ne alkohol. Ten na sjezdovku nepatří stejně tak jako na silnici.

(skl)

Zdroj: http://www.ski-injury.com/intro

Líbí se vám článek?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
Horečka, příznak chřipky, ale někdy také rakoviny
Články: Horečka, příznak chřipky, ale někdy také rakoviny
Vysokou teplotu většinou...
Průjmy mohou mít mnoho barev. Důvodů je spousta
Články: Průjmy mohou mít mnoho barev. Důvodů je spousta
Každého jednou za čas...
Kdy nám hrozí ztráta čichu?
Články: Kdy nám hrozí ztráta čichu?
Ztráta čichu neboli anosmie...
Muzea, hrady, zámky .... 30.000 památek z celé ČR
Leukémie: zákeřná nemoc mnoha tváří
Články: Leukémie: zákeřná nemoc mnoha tváří
Při slově leukémie se...
Předoperační vyšetření
Články: Předoperační vyšetření
Předoperační vyšetření je...
Léčba zrychleného tepu musí začít pravdivým dialogem
Články: Léčba zrychleného tepu musí začít pravdivým dialogem
Zvýšená tepová frekvence...
Pěšky nebo na kole - Tipy na výlety
Mléčný a trvalý chrup
Články: Mléčný a trvalý chrup
Lidé mají zuby dětské...
Gynekologické vyšetření
Články: Gynekologické vyšetření
Gynekologické vyšetření je...
7 800 Tipů kam na výlet z celé ČR
Turistikou ke zdraví s Turistika.cz
Naposledy čtené: