Užívání vitaminu C může snížit riziko srdečních onemocnění
Do studie byla použita data z tzv. Nurses' Health Study, ve které 8 511 žen vyplňovalo během 16 let dotazník obsahující otázky na konzumaci různých druhů potravin.
Během těchto 16 let 1 356 žen onemocnělo koronární nemocí.
Výsledky studie ukázaly, že ženy užívající vitamin C měly o 28 % nižší riziko onemocnění věnčitých cév v porovnání s ženami vitamin C neužívajícími.
K tomu, aby bylo potvrzeno, že vitamin C je opravdu kardioprotektivní, je nutné provést ještě další randomizované, placebem kontrolované studie.
Zdroj:
J Am Coll Cardiol 2003;42:246-255.