Přihlášení: OK

  |  

 Nápověda

 

Vláknina nesnižuje riziko rakoviny tlustého střeva

Publikováno: 25.8.2008Aktualizace: 23.9.2008Medicína
 
Vědci z Massachusetts zjistili, že vláknina v jídelníčku nesnižuje riziko rakoviny tlustého střeva.

Co ukázal výzkum...

Doktor Yikyung Park se svými kolegy z Harvard School of Public Health v Bostonu v Massachusetts zjistil, že vláknina v jídelníčku nesnižuje riziko rakoviny tlustého střeva. Nicméně vědci uvedli, že je vhodné vlákninu nezavrhovat pro její pozitivní vliv na onemocnění srdce a diabetes. Výsledky studie vědci uveřejnili v roce 2007 v časopise JAMA.

Pestrá strava, pestrý život
Pestrá strava, pestrý život

Do studie bylo zahrnuto celkem 725628 osob, které byly sledovány po dobu 6 až 20 let. Po tuto dobu bylo ve sledované skupině diagnostikováno 8081 případů kolorektálního karcinomu. Výsledky studie ukázaly, že relativní riziko nádoru tlustého střeva bylo u osob konzumujících 10-15 g vlákniny /den a méně než 10g vlákniny /den 1,18 a u osob konzumujících více než 30 g vlákniny/den 1,00.

Překvapivý závěr...

Podle těchto výsledků vláknina mírně riziko rakoviny tlustého střeva snižuje. Po zhodnocení dalších dietních rizikových faktorů však vědci uvedli, že vláknina riziko tohoto typu rakoviny neovlivňuje.

Zdroj:
JAMA, 2005;294:2849-2857, 2904-2906

 
 
 

  Související obsah

 
 
 
 

  Diskuze čtenářů

  Přidejte komentář jako první

 Vstoupit do diskuze  

 

  Doporučujeme

 
 
 
 

  Nemoci a vyšetření

 
 
 
 
 

Kam dál

 
Deprese

  Domácí lékař

Deprese  více

  Poradna lékaře

PSA  více

  Doporučení lékařů

MUDr. Marek Augustín | oftalmologie, Plzeň  více