Zatočte s únavou očí jednou provždy

  • Redakce uLékaře.cz
  • 18.10.2012
  • Aktualizace: 18.10.2012
  • Zelený zákal

Čím více času trávíme u počítače, s tablety a chytrými telefony, tím častěji nás to postihuje: zarudlé,  unavené oči a rozmazané vidění, k čemuž se nezřídka připojí i bolest hlavy. I když se nejedná o nic vážného a příznaky časem samy odezní, překážejí nám v práci i při zábavě. Nenamáhejte oči víc, než je nutné, a občas jim dopřejte ten správný relax!

Dopřejte očím každých dvacet minut krátký odpočinek
Dopřejte očím každých dvacet minut krátký odpočinek

Jak své oči nenamáhat zbytečně

Únavu očí můžete snížit vhodnou úpravou pracovního nebo domácího prostředí, která vašim očím zajistí při práci i zábavě maximální komfort.

  • Umístěte monitor do správné vzdálenosti – nejlepší vzdálenost monitoru od očí může být individuální, obvykle by se však měla pohybovat mezi 40 až 60 cm. Zároveň by měl být monitor umístěn tak, abyste k němu nemuseli zdvihat oči, ale hleděli spíše mírně dolů.
  • Monitor pravidelně čistěte – prach a otisky prstů na monitoru snižují kontrast a mohou způsobovat rušivé odlesky, které zbytečně unavují oči.
  • Zabraňte odleskům – umístěte monitor tak, aby na něj nedopadalo světlo od okna a aby ani umělé osvětlení v místnosti nevytvářelo na monitoru nežádoucí odlesky.
  • Nepřidělávejte si práci zbytečně – pokud pracujete na počítači a zároveň s tištěnými dokumenty, umístěte papíry do stojanu vedle monitoru, tak abyste nemuseli neustále sklánět oči k papírům na stole.   

Jak svým očím dopřát ten správný odpočinek

Máte-li pocit, že je toho na vaše oči už příliš, dopřejte jim pořádný relax. Pokud budete vědět, jak na to, zotaví se váš zrak rychleji a zarudnutí i opuchlá víčka brzy odezní.

Doporučené téma: Léčba cholesterolu

Poslední článek:
Vliv cholesterolu na zdraví aneb škodí, nebo neškodí?
Snižování cholesterolu je jedna ze zásadních strategií současné medicíny. Jeho neblahými účinky na srdce a cévy...  zobrazit téma

  • Zdvihněte oči – přibližně každých 20 minut si udělejte miniaturní přestávku. Odvraťte oči od monitoru a dívejte se asi půl minuty do dálky na vzdálenější předměty nebo objekty za oknem.
  • Přiložte obklad – pokud jsou vaše oči unavené a suché, vyždímejte čistý kapesník v teplé vodě a přiložte jej na chvíli na zavřená víčka.
  • Použijte umělé slzy – pokud na suché a podrážděné oči trpíte pravidelně, kupte si v lékárně umělé slzy a oči jimi čas od času zvlhčete.
  • Zvlhčete vzduch – stejně jako naše pokožka i naše oči trpí nejvíce v suchém vzduchu. Pořiďte si zvlhčovač vzduchu, položte na topení odpařovače nebo alespoň mokrý ručník.  

(vek)

Zdroj: www.webmd.com

Autor článku:

MUDr. Mgr. Helena Janíčková Ph.D.

Specializace: neurologie

Lékařka je vědeckým pracovníkem v oblasti neurověd. Působila ve Fyziologickém ústavu Akademie věd ČR, nyní je v rámci post-doktorandského studia v Kanadě.

Líbí se vám článek?
+20 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: