Zhubněte zdravě!

Nejzdravější způsob, jak zhubnout, není ani v drastických dietách, ani v přehnaném cvičení. Naše tělo má rádo pomalé změny v jídle i pohybu. Člověk, který roky nesportoval, se prostě nemůže ze dne na den vrhnout do běhání maratonu. Může se zranit nebo rychle ztratit motivaci. Totéž platí i pro lidi, kteří začnou s hladovkami. Většina redukčních diet totiž může vyústit až k podvýživě. A to má se zdravým tělem pramálo společného.
Hubněte pozvolna
Hubněte pozvolna

Bilance mezi energetickým příjmem a úbytkem na váze Naše tělo využívá potraviny jako zdroj energie. Každý energetický přebytek ukládá jako tuk. Pokud jíte více, než vaše tělo potřebuje pro denní aktivity a buněčnou údržbu, zákonitě přibýváte na váze.

A naopak: chcete-li zhubnout, je nutné, aby tělo využívalo tukové zásoby. Nejúčinnějším způsobem, jak toho docílit, je snížit množství přijatých kalorií a zvýšit množství tělesné aktivity.

Začínejte pozvolna. A nemějte obavy: i malé změny se mohou postupem času odrazit na vaší postavě. Důležité je totiž tyto změny umět udržet v průběhu následujících měsíců i let. Nejde tedy o redukční dietu, ale o změnu životního stylu.

Zvyšte svou fyzickou aktivitu

Budete-li jíst stejně, a přitom zvýšíte svou fyzickou aktivitu, je téměř jisté, že zhubnete.

Nezáleží na tom, co děláte. I lehké cvičení může být prospěšné, pokud budete cvičit pravidelně a dostatečně dlouho. Ideální pro úbytek tukových zásob je aerobní pohyb. Tuk se ale začne spalovat teprve po přibližně třiceti minutách cvičení. Do té doby si tělo sahá do zásob cukrů.

Jednoduchými, a přitom účinnými metodami, jak zvýšit pohybovou aktivitu bez nutnosti návštěvy posilovny, jsou například tyto změny:

  • o víkendu nepoužívejte auto, ale dojděte na nákupy pěšky;
  • pokuste se začlenit do svého denního programu delší procházky;
  • používejte schody místo výtahu;
  • komerční přestávky v TV využijte ke krátkému cvičení nebo cvičte, zatímco sledujete svůj oblíbený program.

Jojo-efekt je nepřítelem číslo jedna

Nikdy se nesnažte drasticky zhubnout. To totiž obvykle končí začarovaným kruhem v podobě vyplenění ledničky, nástupů pocitů viny ze selhání, zahájením hladovky. A následným jojo-efektem, kdy rychlé zhubnutí následuje opětovný váhový přírůstek. A často ručička na váze ukáže více než na počátku hubnutí.

Namísto toho zkuste zpočátku snížit příjem kalorií přibližně o 2 000 kJ týdně. Může se vám to zdát málo, k nastartování hubnutí by to ale mělo stačit.

 

Neviditelné kalorie

Kalorie se dají snížit poměrně jednoduchým způsobem. Zamyslete se třeba, kolik cukru si dáváte do kávy. Pokud vypijete denně tři šálky a v každém máte dvě lžičky cukru, dostanete tímto způsobem do těla asi 24 gramů cukru. To je téměř 400 kJ. A to jaksi „nepozorovaně“. Když přestanete například sladit kávu, zmiňovaného týdenního příjmu kalorií dosáhnete velmi lehce. A takových neviditelných kalorií je v našem jídelníčku nepřeberné množství. Co třeba různá dochucovadla jako kečup? Schválně se někdy podívejte na etiketu na obsah cukru...

Další tipy na snížení příjmu energie:

  • nahraďte sladké nápoje vodou,
  • jezte méně než obvykle,
  • neslaďte kávu ani čaj,
  • vystříhejte se sladkostem či chipsům mezi jídly, u televize atd.,
  • omezte alkohol, včetně piva.

Další důležitou zásadou při hubnutí je dostatečný příjem tekutin, nejlépe v podobě vody, bylinkových časů, popřípadě ředěných zeleninových a ovocných šťáv. Tučné potraviny nahrazujte méně tučnými, bílé pečivo celozrnným, „knedlíkové“ přílohy velkou porcí zeleniny. Místo sladkostí si dopřejte více ovoce. Dopřávejte si kvalitní jídlo. Že je dražší? Vždyť ho také nemusíte spořádat tolik. Kvalitní potraviny jsou totiž výživnější než potraviny plné „éček“ a prázdných kalorií. Dávejte prostě přednost kvalitě před kvantitou.

Kdo snídá, hubne!

A neopomínejte snídaně! Čím více budete hladoví, tím budete mít větší tendenci jíst ještě před obědem. Anebo si dáte větší porci k obědu. Kromě toho nepravidelné stravovací návyky mohou narušit váš metabolizmus, což hubnutí ztěžuje. Tělo v žádném případě nesmí hladovět.

Buďte trpěliví a vytrvalí

Udržet motivaci je jednou z nejobtížnějších částí hubnutí. Zpočátku to může trvat i několik týdnů, než si všimnete jakékoli změny. Snažte se přesto vytrvat. Změny se dříve nebo později dostaví. Ale budou stát za to!

Zdroj:www.netdoctor.co.uk

(eleo)

Líbí se vám článek?
+81 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Nové téma | zodpovězené dotazy
Jak zhubnout | Od: Nina | 3.5.2012 18:28
Dobrý den, snažím se dodržovat zásady správného stravování, ale po dětech se mně i tak nedařilo zhubnout tak jak jsem chtěla. Tak jsem se rozhodla zkusit nějaký z hubnoucích preparátů a zatím mi pomohl XLS Medical.Mám 5 kg dole, pohlcuje tuk, díky řadě vitamínů, srovnává trávení a vyprazdňování, mírní hlad a chuť, stabilizuje váhu při běžném stravovacím režimu.Tento produkt bych doporucila ,protoze doopravdy funguje.Preji vsem hodne zdravi.

reagovat
re:Jak zhubnout | Od: Darinka | 30.5.2012 13:06
Také jsem vyzkoušela XLS Medical...musím říct, že mi ubylo pár kil, zmenšily se mi špeky a hlavně jsem přestala mít chuť na sladké. Nijak se neomezuji v jídle, jím na co mám chuť, kafe si sladím. Byla jsem překvapena
reagovat
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
Abstinenční příznaky: jak to vypadá, když ohrožují život
Články: Abstinenční příznaky: jak to vypadá, když ohrožují život
Jedním ze znaků závislosti...
Když se dovolená stane jednou velkou komplikací
Články: Když se dovolená stane jednou velkou komplikací
Blíží se období dovolených...
Ovulace a načasování pohlavního styku
Články: Ovulace a načasování pohlavního styku
Pokud chcete zvýšit své...
Muzea, hrady, zámky .... 30.000 památek z celé ČR
Diabetická neuropatie
Články: Diabetická neuropatie
Cukrovkou trpí v České...
Henochova–Schönleinova purpura
Články: Henochova–Schönleinova purpura
Henochova-Schönleinova...
7 800 Tipů kam na výlet z celé ČR
Turistikou ke zdraví s Turistika.cz
Naposledy čtené: