Zumba křečovým žilám nevadí

Tento často i na pohled nehezký úkaz se nejvíce vyskytuje na dolních končetinách. Patří k nejběžnějším cévním onemocněním a postihuje až 40 % žen. Ty si často nejsou jisty, zda vadí křečové žíly při sportu, nebo naopak pohyb pomáhá tento problém lépe zvládnout.

Kombinace latinskoamerické hudby a aerobiku vás bude bavit
Kombinace latinskoamerické hudby a aerobiku vás bude bavit

Raději cvičit než stát a sedět

Jakmile žilní systém nefunguje tak jak má, mohou se objevit křečové žíly. Budete-li provozovat aktivity, které krevní tlak snižují, může dojít k jejich zhoršování. Platí tedy, že fyzická aktivita napomáhá i pohybu krve, na rozdíl od dlouhého sezení a stání, při kterém se zvyšuje tlak v končetinách. A jaké cvičení si vybrat?

  • V podstatě cokoliv, protože většina druhů pohybu je pro křečové žíly prospěšná.
  • Budete-li cvičit pravidelně, pak dokonce můžete zabránit vzniku křečových žil.
  • Určitě ale myslete na správné oblečení, které by mělo být pevné a mělo by omezovat průtok krve v horní části stehna. Vhodné je tedy nosit i při sportu kompresivní punčochy.
  • Po cvičení pak zvedněte nohy nad úroveň srdce, a to aspoň na dobu 10 až 15 minut.

Zumba a jiná aerobní cvičení

Zumba v sobě kombinuje latinskoamerickou hudbu s prvky aerobiku, takže je poměrně fyzicky náročná. Podobně jako další vysoce zátěžové aktivity může i tento tanec přivodit lidem s křečovými žilami bolest, pocity těžkosti a brzkou únavu nohou. Ovšem to nejsou žádné kontraindikace k tomu, abyste se nemohli věnovat právě tomuto druhu pohybu. Máte-li zpočátku potíže, začněte nejprve s něčím lehčím, jako je chůze, jízda na kole nebo plavání, a postupně si „přidávejte“. 

Silový trénink je důležitý

Neméně důležité je při žilní nedostatečnosti myslet také na získání pevnosti a odolnosti, tedy zachování kostní hmoty a zlepšení celkové síly a rovnováhy. To vše získáte díky tzv. silovému tréninku (malý počet opakování určitých cviků v jednotlivých sériích). Základními cviky jsou dřepy, které nejvíce zatěžují spodní část těla, a prospějí vašim nohám. Rozumné cvičení tedy rozhodně vaše žilní onemocnění nezhorší!

(aši)

Zdroj: www.livestrong.com

Líbí se vám článek?
0 Ano Ne
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: