Mám dotaz již 5x zasebou jsem...

Dobrý den, mám dotaz již 5x zasebou jsem nedostala menstruaci, pravidelně beru hormonalni antikoncepci Mercilon, lekař mě nejprve říkal, že při užívání této antikoncepce menzes někdy úplně vymizí. Ale já z toho neměla dobrý pocit a tak mi lékař napsal jinou antikoncepci Marvelon který jsem zacala brát místo Mercilonu a presto že jsem antikoncepci změnila jsem menzes nedostala. Lekar mi nechal udelat i testy na otěhotnění i sono vyšetření. Těhotná nejsem a sono nic nenašlo krom nízké sliznice ve vyši 5mm. Může te mi poradit co mi je nebo co by to mohlo být. Koho bych s tímto problém měla vyhledat. Jsem z toho dost nervozní. Není to známkou neplodonsti? Deti jeste nemám a bude mi již skoro 30 let. Nikdy predtim jsme nemela tyto problemy, vše bylo v pořádku, antikoncepci beru již od 15 let. Předem děkuji odpověd

Odpověď odborníka:

Dobrý den. Váš lékař má pravdu,že při Mercilonu - tzv. nízkodávkované antikoncepci (nízký obsah ethinylestradiolu) menstruace někdy zcela vymizí, aniž by to znamenalo těhotenství, neplodnost či neúčinnost antikoncepce. Marvelon má obsah ethinylestradiolu trochu vyšší, a tak se předpokládá, že byste při něm menstruoval měla, ale i při této antikoncepci se někdy může stát, že menstruovat nebudete. Pokud nejste těhotná (což bylo vyloučeno) a na UZ není žádný problém (sliznice 5mm je nízká a odpovídá stavu při užívání antikoncepce), pak z toho nemusíte být nervózní. Samozřejmě se může stát, že při vysazení antikoncepce se normální menstruace hned nedostaví, ale to se občas stává a nezávisí to na tom, zda jste před tím při antikoncepci menstruovala či ne. Stejně tak tím není ovlivněna vaše plodnost.

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: