Alergie na kofein

Dobrý chtěla bych se zeptat, zda je možné mít alergii na kofein, popřípadě podle příznaků o jakou alergii se jedná? V poslední době pozoruji po vypití černé kávy nebo Kofoly nepříjemný pocit v krku. Škrábání a jako by stahování hrdla. Po použití prášků na bolest hlavy Ibuprofenu se většinou do hodiny dostaví opuchunutí celého obličeje. Začíná opuchnutím rtů a očí, špatně se mi dýchá. Po prášku na alergii opuchnutí neodchází, trvá i několik hodin než se dostaví úleva. Opuchnutí se neobjeví vždy. Už si opravdu nevím rady. Děkuji za odpověď.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, objednejte se na alergologii. Ibuprofen ani léky chemicky podobné nemůžete užívat, to aplikace protialergických léků pak nevyřeší. Alergie na kofein, to nevidím jako příliš reálné, spíše intolerance některých látek, které se v potravinách vyskytují navíc. Musíte ale vzít do úvahy i to, že kofein jako lokální dráždidlo, tudíž může dráždit do jisté míry i v krku.

MUDr. Jindřich Lahovský
MUDr. Jindřich Lahovský

Specializace: Alergologie a klinická imunologie
Pracoviště: Ordinace pro alergologii a lékařskou imunologii, Praha

Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: