Angína, zánět dvanácterníku

Dobrý den, chci se zeptat, měla jsem angínu, doktorka mi na to nasadila ospen, po 3 dnech se mi dělalo zle od žaludku, říhání, nemohla jsem polknout jídlo, poté jsem byla poslána na gastroskopii, kde mi byl zjištěn zánět dvanácterníku,prý to mohl vyvolát lék na na angínu, tak jsem ho přestala brát a čepy zmizly, pak jsem léčila zánět dvanácterníku byl mi předepsán klabax, loseprazol a ještě jedny antibiotika, po týdnu braní se to zlepšilo, nyní ale pocituji zase špatné polykání jako by v krku, na orl mi nic nezjistili, já jsem dnes ráno našla malý čep uvnitř mandlí, nevím jak to popsat v té dirce v mandlí, takže to pořádně doktorka asi neviděla, může se ta angína vrátit když se léčila jen tři dny a pak jsem léčila zánět dvanácterníku, nechci aby se to opakovalo a vyvolalo mi to problém se žaludkem, děkuji za odpoveď.

Odpověď odborníka:

Je možné, že angína nebyla pořádně doléčena. Ospen (tj. penicilin) přitom patří mezi dobře tolerovaná antibiotika. Za určitých okolností může být angína dokonce i nebezpečná /postižení ledvin, srdce, kloubů/, je třeba ji doléčit řádně. Doporučuji novou kontrolu lékařem, např. praktickým, a odběr ASLO = protilátek proti streptolyzinu O; výsledek by mohl pomoci určit, zda šlo o streptokokovou angínu, a zda je nutné další léčení.

MUDr. Jan Vachek
MUDr. Jan Vachek

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Klinika nefrologie VFN a Klatovská nemocnice, a.s., interní oddělení

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: