Antibiotika

dobry den chtela bych se zeptat jsem ve ctvrtem tydnu tehotenstvi dosud jsem o tom nevedela zrejmne jsem uz byla tehotna kdyz jsem brala pripravek nolicin na lecbu zanetu mocovych cest a tak se chci zeptat jestli to ma nejaky vliv na plod a jaky a jestli by melo jestli bych uz nepotratila.dekuji

Odpověď odborníka:

Dobrý den, Nolicin patří do skupiny léčiv, která se v těhotenství nedoporučují podávat, i když se spíše předpokládá, že nemají teratogenní vliv. Obecně platí pravidlo, že ve zcela počátečních stádiích těhotenství je možnost vzniku těžkých poškození plodu malá. V této době platí pravidlo "vše nebo nic". To znamená, působí - li teratogen na vyvíjející se embryo, dojde buď k těžkému poškození, které má za následek potrat, a nebo nenastane žádné poškození embrya, které se nadále vyvíjí zcela normálně.

MUDr. Martina Hasilová
MUDr. Martina Hasilová

Specializace: Gynekologie
Pracoviště: Ústav pro péči o matku a dítě, Praha

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
  • Hořkost v ústech a na jazyku 4 týdny jsem prožívala intenzivní stres a...
  • Bolesti dolní části zad Prosím o radu asi rok a půl mám více čí méně...
  • Malý penis Chci se zeptat jestli opravdu pomáhají pilulky PENIRIUM na zvětšení...
  • Syfilis Mám podezření, že jsem se mohla nakazit chorobou syfilis. Přečetla jsem...
  • Vyrážka penisu V lednu jsem měl nechráněný pohlavní styk, při němž se mi odřela...
  • Malý penis Je mi 18 let a již jsem měl pohlavní styk, avšak můj penis měří při...
 
Naposledy čtené: