Antidepresiva

Dobrý den,mám zvýšené jaterní testy,momentálně se vyšetřuje příčina,ultrazvuk ok.. jedná se o to že teď beru antidepresiva elicea 5mg a chtěl jsem se zeptat zda je mohu užívat i nadále? zvýšené jaterní testy byly již před užíváním..(začal jsem je brát den po odběru krve) a tak mě zajímá zda by nebylo lepší přerušit užívání do doby než se ten problém s játry vyřeší? Děkuji

Odpověď odborníka:

Elicea (escitalopram) patří k bezpečným antidepresívům, poškození jater po nich nastává zřídka. Nelze však nic konkrétního doporučit, protože neznám současnou hladinu jaterních enzymů a nevím, jak významné psychické obtíže jste měl. Ideální by bylo poradit se s psychiatrem nebo s lékařem, který Vám Eliceu nasadil - a současně znát hodnoty jaterních enzymů aktuální a předchozí. Lékař se bude zajímat i o změny Vašeho stavu v posledních měsících (váhový přírůstek, konzumace alkoholu, jiné léky, riziko infekční hepatitidy ...). Vysazení Elicey není bez rizik, a to především v případě těžších depresí. Zjednodušeně řečeno - užíváte-li Eliceu na lehčí potíže a spíše kratší dobu a "jaterní testy" jsou výrazně zvýšené, přiklonil bych se k vysazení léku. Naopak máte-li těžší psychické obtíže, Eliceu užíváte dlouhodobě a jaterní enzymy nejsou výrazně zvýšené, spíše bych zvažoval lék ponechat. Toto rozhodnutí musí učinit lékař, který Vás zná a léčí.

MUDr. Jan Vachek
MUDr. Jan Vachek

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Klinika nefrologie VFN a Klatovská nemocnice, a.s., interní oddělení

 
Líbí se vám odpověď?
-1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: