Antidepresiva

Dobrý den, již před lety jsem brala antidepresivum Citalec, ale dost jsem po něm přibrala. Poté mi byl vysazec. Ale teď se budu muset k antidepresivum vrátit. Prosím poraďte nějaké ( z těch mírnějších), s kterým bych nepřibívala na váze. Děkuji

Odpověď odborníka:

Zkusil bych sertralin (Zoloft), případně venlafaxin (Efectin, Depant Prolong) - rozhodne psychiatr podle dalších okolností - například přítomnost současné úzkosti atd. V mírnějších případech deprese se osvědčují preparáty z třezalky, jsou volně prodejné, nevýhodou je jen možnost reakce na oslunění a ovlivnění účinku některých léků (např. antikoncepce). Na druhou stranu jde o bezpečné léčivo bez jiných nežádoucích účinků, s prokázanou účinností u lehkých a středně těžkých depresí, nepřibírá se po něm. V zemích západní Evropy se proto těší velké oblibě. Z potravních doplňků lze zkusit tryptofan - esenciální aminokyselina, v některých zemích též schváleno jako lék, nevede k nárůstu hmotnosti. Je třeba upozornit, že léčba depresí samotnými antidepresívy není správný postup, vždy je na místě psychoterapie + nefarmakologické postupy (režimová opatření, dostatek spánku, dostatek denního světla, ...).

MUDr. Jan Vachek
MUDr. Jan Vachek

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Klinika nefrologie VFN a Klatovská nemocnice, a.s., interní oddělení

 
Líbí se vám odpověď?
+7 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: