Antikoncepce

Dobrý den paní doktorko,měla bych otázku ohledně antikoncepce. Dobrala jsem první platíčko a teď jsem v 7 denní pauze.Zapoměla jsem ale na to,že jsem 3 dny před dobráním antikoncepce užívala antibiotika a měla průjem.Moje otázka zní : když už jsem pauzu udělala,bude antikoncepce po pauze účinkovat,nebo mám 7 dní pouřívat nějakou jinou doplňkovou antikoncepci ? A jestli je možné místo kondomu použít např.globule nebo krém Pharmatex ? Děkuji za odpověď.S pozdravem Veronika

Odpověď odborníka:

Dobrý den, běžná antibiotika nesnižují účinek antikoncepce. Nedostatečné vstřebání antikoncepční tabletky hrozí jen v případě, že průjem nastal krátce po užití tablety. Antikoncepční účinek trvá i v 7 denní pauze, 8. den je samozřejmě nutné začít s užíváním tablet z dalšího platíčka, abyste před otěhotněním byla chráněna i nadále.

MUDr. Martina Hasilová
MUDr. Martina Hasilová

Specializace: Gynekologie
Pracoviště: Ústav pro péči o matku a dítě, Praha

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
  • Pálení jazyka Mám letité problémy s pálením jazyka, nyní se přidalo noční sucho...
  • Únava Rád bych se Vás zeptal na možnosti diagnózy u mých problémů. Je mi 29 let...
  • Operace prostaty Můj otec-65let půjde na chirurgické odstranění prostaty...
  • Bolest v levem boku Pane doktore. Prosim mam dotaz, jsem velmi vytizeny a moc...
  • Bolest palce u nohy Asi před týdnem mne z ničeho nic začal bolet palec na...
  • Puchýřky v krku Zdravím, už nějakou dobu se mi v krku na zadních a bočních...
 
Naposledy čtené: