Antikoncepce, antibiotika a postinor

Dobrý den, přítelkyně užívá hormonální antikoncepci a ve dnech 24., 25. a 26. 8. užila antibiotika. O den později došlo k nechráněnému pohlavnímu s ejakulaci do pochvy. Po styku si však uvědomila, že užila antibiotika a tak si sehnala tabletku po POSTINOR2. Polkla ji 7 a pul hodiny po styku. Druhou tabletku užila přesně 12 hodin po té první. Ted je tomu 16 hodin co polkla druhou tabletu a zatím se jí neobjevily žádné nevolnosti. Chtěl bych se zeptat jaké je riziko otěhotnění a kdy může nejpozději dojít ke krvácení vyvolané postinorem? Může dojít k výraznému opoždění následující menstruace? Nevíme co očekávat a proto máme obavy. Děkuji za odpověď.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, běžná antibiotika účinek antikoncepce neovlivňují, tedy užití Postinoru bylo zbytečné. Riziko otěhotnění je zde prakticky nulové. Krvácení se nyní může objevit nepravidelně pro kombinaci hormonálních léků.

MUDr. Martina Hasilová
MUDr. Martina Hasilová

Specializace: Gynekologie
Pracoviště: Ústav pro péči o matku a dítě, Praha

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x