Aplikace inzulínu v letadle

Dobrý den, mám syna diabetika, který užívá inzulín 4x denně. Nyní letí pracovně na 14 dní do Jižní Koree. Ráda bych se zeptala zda-li můžou diabetikovi nastat zdravotní problémy, když si bude aplikovat inzulin během dlouhého letu na palubě letadla, a zda-li by se měl podrobit nějakému typu očkování. Děkuji za odpověď.

Odpověď odborníka:

Dobrý den paní L Co se týká očkování do Jižní Koree, je vhodné navštívit centrum cestovní medicíny, kde syna zkontrolují ev. přeočkují (doporučovány bývají spalníčky, dětská obrna, tetanos - a specificky do Jižní korei břišní (skrvnitý) tyfus, japonská encefalitis, dle oblasti ev. i malarie, paragonimoza. Co se týká inzulínu v letadle: myslím, že poletí natolik komfortním strojem, že by neměl vzniknout žádný problém, ale je nutné, aby měl od lékaře potvrzení (v angličnitě), že léky, které s sebou má jsou nutné, že se jedná o léky (aby někdo nemyslel, že chce vyhodit svým inzulínem letadlo do vzduchu - bohužel kvůli slabomyslným teroristům dnes v letadle probíají i nepochopitelné kontroly a zákazy. Hezký den přeji Karel Kubát

MUDr. Karel Kubát
MUDr. Karel Kubát

Specializace: Intenzivní medicína
Pracoviště: Centrum pro závislé na nikotinu

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: