Arytmia-vynechanie úderu

Dobrý deň, potrebovala by som poradiť s mojim problémom. Mávam arytmiu srdca, konkrétne mi vynechá jeden úder - je to už niekoľko rokov, stáva sa to sporadicky, raz za mesiac dajmetomu, bez ohľadu na fyzickú námahu, práve naopak, len keď ležím, resp sedím. Bola som s tým u doktora - internistu, robil mi niekoľkokrát ekg, sono štítnej žľazy, krv, všetko OK, nasadil mi len magnézium. A teraz môj problém - včera sa mi stalo, v noci, keď som zaspávala, že som to znovu pocítila, tak som to nebrala nijak vážne, no trvalo to nejako dlhšie ako zvyčajne - asi 10 min a bolo to intenzívnejšie. Ani neviem ako som zaspala - spala som bez problémov. Ráno som sa zobudila, chvíľu bolo OK, no opäť to začalo, tak som vstala a prešlo to. Po chvíľke som si opäť ľahla a zase to začalo. Vstala som a prešlo to. Bola som z toho dosť paf, lebo neviem prísť na nejaký dôvod, prečo by to malo takto fungovať?? Cez deň bolo všetko OK... Čo sa týka môjho zdravotného stavu, gynekológ má podozrenie na endometriózu a dlhšiu dobu trpím občasnými bolesťami kostí - neviem či to s tým niečo môže mať - inak nič, mám 24. Doktorka mi predtým povedala, že pokiaľ to nie je sprevádzané bolesťou, nevoľnosťou, dýchavičnosťou alebo niečím podobným (čo nemám), tak sa to nemusí riešiť. Mám teda 2 otázky: - od čoho to môže byť, resp prečo len v ľahu, keď vstanem tak sa to spraví? - teraz tŕpnem, či sa to bude opakovať, a ak áno, riešiť to opäť s doktorkou, alebo ešte počkať, ako sa to vyvinie? ďakujem vopred za radu.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, ve vašem případě se jedná o extrasystoly. Jde o předčasné stahy, které mají všichni lidé, pouze někteří je pociťují. Po odeznění extrasystoly se vše vrátí do normy, může být také více extrasystol za sebou. Pouze někteří lidé je pociťují, právě jako vy. Je důležité pokud to trvá déle, nahmatat pluls na zápěstí, pokud tam je pravidelný tak je všechno v pořádku, pokud ne je dobré co nejdříve navštívit lékaře, který natocí EKG a může určit zda-li se jedná o arytmii. V některých případech pomůže magnésium nebo betablokátor. Někdy jsou tyto potíže i od psychiky- stres, únava apod. Pokud máte pochybnosti bude vhodné vše probrat s vaší lékařkou.

MUDr. Zbyněk Cejnar
MUDr. Zbyněk Cejnar

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Krajská nemocnice Pardubice, interní klinika- kardiologické oddělení

 
Líbí se vám odpověď?
+3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: