Atopický exém

Dobrý den. Syn, 14 měsíců, má exém na nohou, pažích a tvářích. Bohužel se mi nedaří najít příčinu. Poprve se osypal v šestinedělí na tvářičkách, kojila jsem, myslím, že to byla reakce na čokoládu. Později jsem dávala Nutrilon pro alergiky. Celou dobu byl bez problémů. Kolem osmého měsíce jsem přešla na normální Nutrilon. Někdy v té době začal mít pupínky na kolenou. Bohužel jsem tomu nevěnovala pozornost, protože jsem myslela, že je to od lezení. Kolem desátého měsíce se exém rozšířil na výše jmenovaná místa. Mohlo by se jednat o alergii na bílkovinu? Nebo ta by se projevovala spíše průjmy? Moc děkuji. Jitka

Odpověď odborníka:

V tomto věku se u dětí projevují alergie zejména na potraviny, takže i u kožních obtíží jsou hlavním spouštěčem často složky potravy. Atopický ekzém je velmi obsáhlé téma, nemohu vám touto formou podat všechny potřebné informace. Kupte si některou z naučných publikací o atopickém ekzému, kde se dočtete vše potřebné o péči o pokožku i dietních opatřeních. Samozřejmě navštivte kožního lékaře, který doporučí vhodné masti a ev. další protizánětlivé resp. protialergické léky. Prozatím by bylo vhodné podávat pouze hypoalergenní mléka, z dalších mléčných výrobků pak bílé živé jogurty. Omezte vejce, ryby.

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: