B12 a deprese

Dobrý den, před týdnem jsem dostala první injekci B12 a od té doby(nevím možná si to s tím jen špatně spojuju), ale už týden mám takový smutek nechuť k životu, nejraději bych jen ležela a chce se mi brečet a chuť k jídlu, která se s tím spojuje, tak tu vůbec nemám spíš naopak. Za týden jdu na další. Myslíte že je to šok pro tělo než si na tu B12 zvyknu? Na deprese jsem trpěla v pubertě, ale dlouho jsem měla klid, teď jen občas, je to spojené s únavou malátností, už 2 měsíce beru železo, protože jsem měla anemii a lehce leukopenii, pravděpodobně z dlouhého kojení (1,5roku) ale už rok nekojim. Myslím si že jsem psychicky vpořádku, ale že mi opravdu něco chybí, zvlášť když jsem měla tu krev tak dlouho špatnou. Můžete mi doporučit nějaké vitamíny?

Odpověď odborníka:

Rozhodně nelze potíže svalovat na vit. B12, určitě nedělá nikdy únavu a smutek. Spíše bych soudila na plížící se deprese, pokud je již máte v anamnéze. Mohla byste zkusit antidepresiva SSRI,, která jsou bezpečná, např. Elicea -5mg, Lepší než kupované vitamíny v tabletách, je lepší ovoce, mléko a pestrá strava.

MUDr. Zdeňka Janoušková
MUDr. Zdeňka Janoušková

Specializace: Praktické lékařství
Pracoviště: Ordinace praktického lékaře, Velká Bíteš

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: