Bolesti a pálení nohou + pánve

Dobrý den, už cca 3/4 roku pociťuji bolest a pálení ve spodní polovině těla. Nohy pálí po celé délce a v pánvi též, resp. v oblasti obou třísel. Navíc mě nohy stále bolí, jako kdybych ušel desítky kilometrů, a to den co den. Byl jsem poslán na neurologii, dělali mi MR míchy, hrudní bederní, krční páteře, nic se nenašlo. Stejně tak EMG nic. Krevní testy vcelku v normě, vzhledem k mému stavu (m. Crohn), akorát mám stále zvýšené leukocyty, ještě nikdy nebyly v normě. Vzhledem k tomu že na neurologii dopadlo všechno dobře, hádal bych že neurologického původu to nebude. Jako první mě doktor poslal na ultrazvuk žil na nohou, jelikož máme v rodině křečové žíly, ale tam bylo taky vše v pořádku. Také se mi zdá že se mi na nohách trochu změnila kůže, je jakoby taková lesklejší, a na některých místech na stehnech mi přestaly růst chlupy, ale nevím jestli to má s tím co do činění. Také jsem byl poslán na endokrinologii kvůli stále vysokému tlaku (ačkoliv beru prášky), ale jediné co mi tam zjistili byla hyperprolaktinemie (opět neznámého původu). Bylo mi řečeno, že asi budu mít adenom na hypofýze či co, ale nic se nepotvrdilo. Také netuším zda to s těmi bolestmi a pálením nohou nějak souvisí, nicméně pro jistotu to uvádím. Na tlak a na Crohna sice beru léky, ale tohleto všechno už mi začalo dávno předtím než jsem léky začal brát, takže léky byl vyloučil. Také mám někdy problémy s močením, musím občas tlačit, proud je slabší, na urologii mi dělali před půl rokem kultivaci, sice se tam něco našlo (tvrdili že zánět prostaty) ale ani po třech krabičkách léků se nic nezměnilo, bylo mi řečeno, že si na to prostě musím zvyknout, že to asi nějak souvisí s tím Crohnem. Co se týče těch nohou, tak ty nejen že pálí, ale jsou celé horké. Také když je na určitých místech stisknu, tak to bolí jako kdybych tam měl modřiny. Pomáhá chlad, teď v zimě je to o mnoho lepší než v létě, když byla vedra. Stejně tak když se sprchuju ve studené vodě nebo si jdu zaplavat v krytém bazénu, tak je to lepší. Také mi byl doporučen před několika měsíci lék ascorutin, tak ho občas beru. zajímavé je, že když ho užívám, tak mě nohy příšerně studí, ale není to jen pocit, i na dotyk jsou o mnoho chladnější než zbytek těla a vzhledem k tomu že ascorutin je na cévy, předpokládal bych tedy, že půjde o nějaký cévní problém. Stejně tak i to že pomáhá chlad, že mě nohy normálně pálí a že mně přestalo růst na stehnech ochlupení, připadá mi že tohle všechno ukazuje na nějaký cévní problém, jenže ultrazvuk žil byl čistý. Je tedy možný nějaký cévní defekt uvnitř pánve, nějaká vada na žilách která by zmíněné obtíže vysvětlovala? Nebo napadá vás ještě něco jiného Jsem nyní ve stavu který se mi moc nezamlouvá a uvítám jakoukoliv radu která mi nějak pomůže. Děkuji za jakoukoliv odpověď.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, je možno doplnit ještě např. revmatologické a hematologické vyšetření.

MUDr. Miroslava Frčková
MUDr. Miroslava Frčková

Specializace: Praktické lékařství
Pracoviště: Praktická lékařka pro dospělé

 
Líbí se vám odpověď?
-12 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: