Bolesti kloubů po hydrokortizonu

Dobrý den, byl mi nasazen Hydrokortizon 10 mg kvůli snížené funkci nadledvin. Objevila se ale náhle intenzivní bolest kotníků, kolen, kyčlí i ramen. Je možné, že je to z toho jak si organismus zvyká na glukokortikoidy? A co s tím? Mám brát vitamín D?

Odpověď odborníka:

Milá Iveto, nežádoucí účinky Hydrocortisonu užívaného v tzv. substituční dávce (na sníženou funkcí nadledvin) by se prakticky vůbec neměly vyskytnout. Je otázka, jestli to s léčbou souvisí. Raději zajděte na vyšetření k praktickému lékaři, aby vyloučil infekci nebo nějaký jiný problém. Držím palce, ať se potíží brzy zbavíte.

MUDr. Markéta Macková
MUDr. Markéta Macková

Specializace: Všeobecné lékařství
Pracoviště: Praktická lékařka v Třebíči

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: