Byliny

Dobrý den. Prosím, může mít pravidelné pítí čaje z listů pampelišky, kořeny čekanky a kořene pýru mít vliv na účinek warfarinu? Také konzumuji denně 50 gramů drcených semen lnu, máku, sezamu, konopí. INR mi ale poněkud pokleslo. Mohla by tu být souvislost? Předem děkuji.

Odpověď odborníka:

Dobrý den Karle, při léčbě warfarinem je důležité mít každý den přibližně stejný příjem vitaminu K. Proto pokud jste zvyklý pravidelně pít bylinné čaje (i když ty se doporučují k pití spíše výjimečně), konzumovat semínka a měl jste přitom INR v normě, bude příčina jeho poklesu nejspíš někde jinde. Účinek warfarinu snižuje nadměrný příjem vitaminu K, ke kterému mohlo dojít konzumací potraviny s vysokým a zároveň nestabilním obsahem vitaminu K ( např. kysaná zelenina), náhlé změně v množství i složení stravy nebo v důsledku nějakého stravovacího excesu. Pokud budete mít nižší INR i nadále, poraďte se se svým lékařem.

Mgr. Martina Ševčíková
Mgr. Martina Ševčíková

Specializace: Nutriční poradenství
Pracoviště: Nutriční poradna Obezitologická ambulance MUDr. Robina Urbánka, Zlín

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: