Častá slabost při zátěži

Dobrý den, krátce Vám popíšu jaké mám problémy.Jsem aktivní sportovec na vyšší úrovni. Práce manuální ve výškách. Od ledna tohoto roku jsem začal pociťovat při fyzické námaze slabost, velké vyčerpání. V březnu jsem zažil kolaps, před kterým jsem se celý den vnitřně třásl a nebylo mi dobře. Týden jsem si poležel v Chrudimské nemocnici, kde se prakticky na nic nepřišlo...závěr nespecifikovaný kolapsový stav. ( dávali to za vinu přetažení, práce, škola, fotbal, apod..). Vzal jsem lehce osud do vlastních rukou a obešel si neurologii, kde bylo vše v pořádku. Následně kardio...kde se objevili arytmie na které mám léky, ale muj stav se nelepší. Také mi našli na endokrinologii špatnou funkci štitné žlázy, kde jsem doufal že právě toto mi dělá problémy. Euthyrox, vigantol a vitamíny, fain chvilkové zlepšení, ale mám neustále problémy které mě obtěžují a moje myšlenky už směřují pouze na narušenou psychiku. Po tom kolapsu jako by se vše změnilo. Do té doby velký sportovec a vše dobré. Dnes pokud jsem v klidu tak se cítím řekněme dobře, problém nastává při jakékoli zátěži ( fyzické)..ať už na fotbale, v práci, v posilovně...prakticky sportovat nejde, okamžitě se dostaví jakási únava, slabost, ztuhlost nohou především, třes rukou, pocetí dlaní...a samozřejmě s těmito problémy následuje už taková nechuť i sportovat jelikož mi je vždy špatně. Je pravda že po tom kolapsu mě někde píchne, nebo někde něco zabolí při sportu a mám strach o sebe. Dosti často se objevují také samovolné stahy svalů, někdy až lehké křeče.Nikdy jsem neměl žádné problémy psychické a podobně, ale ten můj stav mě vážně znepokojuje rád bych bych byl zase aktivní jako dříve. Proto mě napadlo obrátit se s dotazem na Vás. Budu vděčný za každou odpověd. S pozdravem Martin

Odpověď odborníka:

Dobrý den Martine, z vašeho příběhu, který jste mi nastínil mě napadají dvě záležitosti. Křeče v lýtkách a třes by mohl naznačovat tetanii a to druhé, ztuhlost, třes rukou, pocení dlaní a hlavně mnoho myšlenek v hlavě úzkostnou ataku. Doporučuji vám návštěvu psychiatra, který vám předepíše vhodnou medikaci a poté je zapotřebí navázat kontakt s psychologem, který vám pomůže s tím, co se vám honí hlavou - naučí vás zpracovávat vaše myšlenky. Dále by bylo dobré zaměřit se na cvičení s dechem, např. prohloubené brániční dýchání (abdominální dýchání), jenž vám pomůže zklidňovat vegetativní nervovou soustavu, povede k rozpouštění tělesné ztuhlosti, třesu a neklidu a také přenesení pozornosti od vtíravých myšlenek. Rovněž by vám velmi pomohlo začít praktikovat čínské cvičení tai-chi nebo čchi-kung. Začněte též užívat magnesium lactici 500mg v kombinaci s vit. B-komplex forte.

PhDr. Josef Sýkora
PhDr. Josef Sýkora

Specializace: Psychologie
Pracoviště: Energy – Centrum zdraví

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: