Červené fleky po těle

Dobrý den, mému příteli se po celém těle dělaj červené fleky které ho neustále svědí. Byl u lékaře a ten mu řek že je to vyrážka, že je alergický uplně na vše. U alergologa mu bylo řečeno že alergii nemá. Nevíme co s tím dělat. Má to od doby co 3 týdny bral antibiotika. Ještě se mu zhoršilo trávení. Několikrád deně běha na záchod, pokáždé je to jiné, jednou má zácpu a po druhé zas průjem. Myslíme si že to má spojitost s těmi fleky po doteku. Dělají se mu například jen když si vyhrne triko, když si utírá ruce, nebo jen když ho hladím. Můžete nám prosím poradit, co by to mohlo být a co dělat? Mockrát děkuji. S pozdravem M.

Odpověď odborníka:

Pokud se objevují červené skvrny po mechanickém podráždění kůže, které svědí ( tzv. dermografismus) a nezjistí se příčina, pak je nutné dlouhodobě užívat antihistaminika v tabletách ke zmírnění. Problémy se zažíváním mohou tento stav zhoršit. Chtělo by to minimálně užívat laktobacily či jiná probiotika, ev. navštívit specialistu - gastroenterologa.

MUDr. Eva Dogoši
MUDr. Eva Dogoši

Specializace: Dermatovenerologie
Pracoviště: Soukromá kožní ambulance

 
Líbí se vám odpověď?
-1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: