Červené skvrny

Po delší dvouhodinové chůzi s hůlkami se mi objevují nad kotníky na nohou červené skvrny, které tak po týdnu zmizí a kůže zůstane hnědá. Je mi 69 let. Kromě léků na vysoký tlak a cholesterol beru warfarin na arytmii srdce. Jinak jsem celý život byla fyzicky aktivní i teď chodim na cvičení přiměřené věku. Děkuji za odpověď.

Odpověď odborníka:

Tyto tzv. petechie jsou drobné krevní výrony, které vznikají při přetížení žilního systému ( ve vašem případu dlouhou chůzí). Warfarin tyto změny podporuje. Užívejte preparáty na zpevnění žilní stěny (Detralex), ev. při zátěži noste i kompresivní podkolenky.

MUDr. Eva Dogoši
MUDr. Eva Dogoši

Specializace: Dermatovenerologie
Pracoviště: Soukromá kožní ambulance

 
Líbí se vám odpověď?
+4 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: