Chci se zeptat...

Chtěla bych se zeptat před dvouma tydny mi zjistily cukrovka a byla sem hospytalizovana v nemocnici na interně a po 5 dnech mě propustily dom s tím že mě naučily jak si pichat inzulin ..pycham si za den 4x inzulin jeden 3x inzulin vžy před jidlem a ten posledni 1x inzulin večer v 22:00hod a chtěla bych se zeptat ješte sem nedostala menstruaci ten to měsic a tak se ptam jesti to nebude mit nejakou souvlisost že dostanu pozděš když sem ju měla dost včera menstruaci a za tim nic ..dodržuji dietu při cukrovce doufam že to taky nemam třeba nějakou souvislost,,tak se ptam děkuji moc pak za odpoved...Lucka

Odpověď odborníka:

Lucie. Cukrovka představuje pro tělo zátěž. Léčbu jistě máte správnou. Kolísání hladin krevního cukru dané jak samotnou chorobou, tak její léčbou (která je ale samozřejmě nutná) má vliv na produkci řady hormonů a tím pádem může vést k poruchám menstruačního cyklu, nejčastěji právě k vynechání menstruace. Pokud bude Vaše cukrovka dobře kompenzována, měl by se cyklus upravit. To ale může trvat déle, třeba i několik týdnů. Nicméně nelze stoprocentně spoléhat na to, že nepřicházející mensturace je důsledkem cukrovky. Pokud se menstruace nedostaví déle, je třeba pátrat po jiných příčinách. Tedy zejména pokud nemůžete vyloučit otěhotnění, udělejte si raději těhotenský test.

MUDr. Renata Lažanská
MUDr. Renata Lažanská

Specializace: Nefrologie
Pracoviště: IKEM, Klinika nefrologie

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: