Chronické obtíže na glans (kvůli kortikodiům?)

Dobrý den paní doktorko, již rok a půl se léčím s kožními obtížemi. Vše započalo kvasinkovou infekcí od přítelkyně, která byla špatně léčena. Po několika měsících mi na kožním předepsali Mycetal a Belogent na 5 týdnů - potíže ustoupily. Asi po měsíci se však vrátily a dalších několik týdnů jsem používal Canesten, Clotrimazol a opět Belogent. Vždy však zůstaly na glans červenější ložiska. Po stěru byl diagnostikován zlatý stafylokok a následovalo několik mastí (Fucidin, Framykoin) po kterých jsem měl naopak horší reakce a ložiska se tím zvětšila. Po mnoha pokusech s Rivanolem, Dermacynem, Hypermanganem... již byl diagnostikován normální nález (staph. epiderpidis aj. - běžná součást kůže). Nosil jsem potom 3 měsíce z náplasti vystřiženou poumůcku na "umělou obřízku", čímž jsem docílil jakoby "léčby suchem" a kůže se v místech ložisek olupovala a vypadalo vše nadějně. Ke konci roku zase najednou přišlo zčervenání a byl mi opět předepsán Belogent, který jsem teď užíval jen pár dní a zarudnutí se zmírnilo. Celá situace se pořád opakuje dokola a už si opravdu nevím rady. Chci se zeptat jestli je možné, že mi léčba kortikoidy způsobila, že kůže ztratila obranyschopnost a proto je náchylná na jakýkoliv podnět a nelze se infekcí (zarudnutí) zbavit? Není možné přistupovat k léčbě alternativně - jako například pomocí fototerapie nebo nepomohla by autovakcína? Prosím Vás o radu. Předem moc děkuji za odpověď.

Odpověď odborníka:

Dobrý večer, Vaše potíže určitě nelze diagnostikovat bez podrobného vyšetření, prosím dostavte se k vyšetření u dermatologa, kortikosteroidy nedokážou snížit imunitu kůže pokud už je neužíváte, fototerapie nebo autovakcína nelze užít v oblasti genitálu, děkuji za dotaz

MUDr. Silvie Rafčíková, MBA
MUDr. Silvie Rafčíková, MBA

Specializace: Dermatovenerologie
Pracoviště: Centrum estetické medicíny

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: