Cipralex/elicea

Dobrý den, bylo mi řečeno, že cipralex a elicea jsou prakticky shodné léky, nicméně rychlý přechod ze stejné dávky cipralexu na eliceu po 3 týdnech užívání u mě osobně vyvolal dosti výraznou i když snesitelnou tupou bolest hlavy. Na druhou stranu mi přijde, že elicea mi méně dráždí a unavuje oči, což jsem u cipralexu zažíval ve značné míře. Na úzkosti mi zabírají ale oba. Jak je to tedy s rozdílem v účinku u těchto léků, když oba přitom obsahují stejné množství stejné účinné látky?

Odpověď odborníka:

Dobrý den, pane Michale. Omlouvám se za opoždění odpovědi, dotaz byl až nyní ke mě přesunut. K Vašemu dotazu lze říci, že efekt psychofarmak (včetně nežádoucích účinků) je individuální a léky od rozdílných výrobců mohou mírný rozdíl v obsahu účinné látky - což může v jejich účinku hrát roli. Proto je rozumné se držet stále stejného preparátu... Příčinou Vašich potíží mohou být i faktory, které s medikací nesouvisí - to musí zhodnotit Váš ošetřující lékař se znalostí Vašeho celkového zdravotního stavu a detailů.

MUDr. Aleš Ducháček
MUDr. Aleš Ducháček

Specializace: Všeobecné lékařství
Pracoviště: Praktický lékař, Praha

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
  • Silgard Ráda bych se zeptala, kdy má jít má dcera - 15 let na třetí vakcínu...
  • Hemeroidy Pane doktore, chtěla bych se zeptat - od porodu před 18 lety mám...
  • Střídavá bolest dolních končetin Zdravím mé Jméno je Vojtěch,je mi 17 let a...
  • Std O víkendu jsem měl sex s přítelkyní a nějak mě při tím začal bolet penis dva...
  • Fraktura lícní kosti Cituji z lékařské zprávy: ,,...podkožní krevní výron...
  • Pupínek ve vagíně Před několika dny se mi u klitorisu objevil červený pupinek...
 
Naposledy čtené: