Cipralex již nezabírá

Dobrý den, již cca 10 let se léčím z úzkostí a depresí. Mám občas epizody horší nicméně díky psychoterapii je zvládám lépe. Před cca 3 roky se mi stav zhoršil kvúli stěhování i zmenam v praci a opet mi byl nasazen cipralex 20 mg ( ktery jiz jednou zabral) - tento lek mi i stav rapidne zlepsil a od te doby jej beru porad. Pred dvema mesici se mi vsak opet stav diky jiste udalosti zhorsil a k cipralexu mi pani doktorka pridala valdoxan 25 mg, ktery beru 5 tydnu a zlepseni necitim. Mam zdvorily dotaz, resp. by mne uklidnla odpoved na moji otazku jak je mozne ze kdyz beru cipralex presto se muj stav muze zhorsit - myslel jsem ze mne vesmes jakoby "chrani" pred zhorsenim a nyni mam nejvetsi obavu z toho ze mi treba prestal ucinkovat protoze jej beru moc dlouho, pritom mi vzdy pomohl. Rovnez jsem skepticky ohledne valdoxanu, kde v letacku pisi ze ucinky jsou uz za 14 dnu. Velice dekuji za odpoved

Odpověď odborníka:

Vážený pane Františku, Cipralex je velmi dobrý a účinný lék na depresi, nedokáže ale úplně "ochránit" před zhoršeními, resp. kolísáním nálady, zvláště, je-li zhoršení dáno nějakou objektivně zatěžující vnější událostí. Berte to tak, že bez této léčby byste se pravděpodobně cítil hůře. U léků typu Citalopramu nedochází v čase k vymizení účinku, takže toho se nebojte, to, co pacientovi v minulosti fungovalo, obvykle funguje opět - jak je vidět i ve Vašem případě. Ohledně Valdoxanu - je fakt, že po 5 týdnech by již efekt měl být patrný, ještě bych ale, pokud lék jinak snášíte dobře, s jeho event. úpravou nebo vysazením počkal. Každopádně doporučuji otázky směřovat na Vašeho ošetřujícího lékaře - ten Vám se znalostí Vašeho stavu dá lepší odpověď, než je možné takto na dálku přes poradnu.

MUDr. Aleš Ducháček
MUDr. Aleš Ducháček

Specializace: Všeobecné lékařství
Pracoviště: Praktický lékař, Praha

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
  • Vlčí zrno Prosím o radu. Na konci září se mi udělalo na očním víčku vlčí zrno...
  • Operace menisku V březnu tohoto roku jsem byl na operaci vnitřního menisku...
  • Bíle pupínky na penisu Můžete mi prosím poradit, co by to mohlo být? Sex jsem...
  • Lék zaldiar Ortoped mi předepsal lék Zaldiar, na bolest kyčle. Mám nedůvěru k...
  • Poševní výtok Mám dotaz už asi půl roku mám vaginální výtok který nesvědí ani...
  • Vysoký tep Mám takový problém. Trápil mě vysoký tep,který se pohyboval okolo 115...
 
Naposledy čtené: