Crohnova nemoc

Dobrý den, obracím se na Vás s tímto dotazem. Je mi 24 let a od svých šestnácti let se léčím s Crohnovou nemocí. V současné době je v klidové fázi, ale trvale užívám 3x denně imuran. Vyskytl se mi však problém velmi nadměrného ochlupení. Po vyšetření na gynekologii jsem byla odeslána na endokrinologii a bylo mi tam řečeno, že za nadměrné ochlupení může imuran a pokud ho budu nadále takto užívat, problému se nezbavím. Existuje, prosím Vás, jiný lék se stejnými léčebnými účinky jako imuran, který by však neměl tyto vedlejší účinky? Děkuji za odpověď. Renata

Odpověď odborníka:

Dobrý den, Imuran je imunosuspresivní lék, který pomáhá držet Vaši nemoc pod kontrolou a zabránit relapsům. Při léčbě Imuranem jako nežádoucí účinek se mohou vyskytnout zaměny v krevním obraze, zažívací obtíže, zvýšení jaterních tetů, jako u každého imunosupresivního léku hrozí vyšší riziko infekce. Zvýšené ochlupení mezi nežádoucí účinky nepatří. Léčbu bych proto neměnila, uričtě problém zkonzultujte se svým gstroeterologem. Zvýšené ochlupení se spíše může vyskytnou při užívání kortikosteroidů /Prednison/.

MUDr. Marcela Vorlíčková
MUDr. Marcela Vorlíčková

Specializace: Alergologie a klinická imunologie
Pracoviště: Immunia spol. s.r.o – Centrum prevence a léčby alergií a poruch imunity

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: