Cukor v krvi

Dobrý deň, bol som na OGTT a chcel by som vedieť či sú moje výsledky v poriadku : nalačno 3,9 a po 2 hodinách len 3,0. Ako si to mám vysvetliť ? Hlavne tá druhá hodnota sa mi zdá veľmi nízka. Ďakujem za odpoveď.

Odpověď odborníka:

Po dvou hodinách po podání glukózy se může projevit tak zvaná posthyperglykemická hypoglykemie. Po požití glukózy se její hladina v krvi rychle zvýší a kontraregulační hormony ji potom sníží až pod normální hranici. Příčinou nízké hladiny krevního cukru může být i např. špatná funkce nadledvinek, konzumace alkoholu, užívání léků, jako jsou anabolické steroidy, acetaminofen, některá jaterní onemocnění, snížená činnost hypofýzy, snížená činnost štítné žlázy, nádor slinivky, produkující inzulín (inzulinom), hladovění. Je vhodné provést vyšetření C-peptidu, hormonů štítné žlázy a kortizolu.

MUDr. Pavel Růžička
MUDr. Pavel Růžička

Specializace: Praktické lékařství
Pracoviště: soukromá diabetologická ambulance a ordinace soukromého lékaře Jaroměřice nad Rokytnou

 
Líbí se vám odpověď?
+2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: