Cukrovka

Dobrý den. Již tři roky mam lupénku a lékař mi předepsala prášky NEOTIGASON 25mg. Poté byl zjištěn vyšší cukr 8.3 a můj lékař mi předepsal METFORMIN MYLAN 850mg. Dotaz: Je možné že tyto prášky na lupénku můžou zvednout cukr? Je nutné brát znova jiné prášky na cukr? Děkuji.

Odpověď odborníka:

Ano, Neotigason může způsobit cukrovku, zvláště pokud jste již k ní měl dispozice (nadváha, sedavý způsob života, stravovací návyky). Přidání metforminu je rozumné, jde o velmi užitečný lék s velmi příznivými dlouhodobými účinky. Neléčení cukrovky by mohlo způsobit vážné komplikace (v budoucnu např. defekty na dolních končetinách s nutností amputace, oslepnutí, selhání ledvin atd.). Ke zvážení by potom ještě bylo ev. vyměnit Neotigason za jiný preparát.

MUDr. Jan Vachek
MUDr. Jan Vachek

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Klinika nefrologie VFN a Klatovská nemocnice, a.s., interní oddělení

 
Líbí se vám odpověď?
+2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: