Cukrovka

Dobrý den už rok mám cukrovku 2. typu a chodím do dia poradny, beru glukopage 1x1000mg na noc a poslední dobou mě bolí nohy hlavně chodidla při chůzi, hlavně při delších procházkách se nemohu pak doma ani postavit, nenosím podpatky. Chtěla jsem se zeptat zda to může být vlivem cukrovky. Před dvěma měsíci jsem byla na kontrole v dia poradně, nalačno mi naměřili 5,6 po jídle po dvou hodinách 6.1 a dlouhodobý cukr jsem měla 49. Ještě jsem byla u ortopeda, ale ploché nohy nemám. Děkuji

Odpověď odborníka:

Bohužel cukrovka je onemocnění, které má řadu komplikací. Jedním z nich je také angiopatie (postižení cév) a neuropatie (postižení nervů). Cukrovka tedy může způsobovat bolesti nohou. Poraďte se se svým diabetologem, který vás odešle na příslušná vyšetření. Doporučuji vám také nosit zdravotní obuv, která je pohodlná a nikde netlačí. Dlouho nestůjte ani neseďte, snažte se aktivně sportovat, pohybovat, např. plavat. Nohy při sezení podkládejte do zvýšené polohy.

MUDr. Jana Moravcová
MUDr. Jana Moravcová

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Klinika infekčních, parazitárních a tropických nemocí v nemocnici Na Bulovce

 
Líbí se vám odpověď?
+4 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x