Cviky na plochou bederní páteř

Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o radu v mém problému. Je mi 23 let, studuji a ve volném čase se starám o malé děti a pracuji na počítači. Snažím se tyto aktivity, které jsou namáhavé na záda kompenzovat sportem, nicméně i přesto mi bylo na RTG zjištěno: dx konvexní skoliosa, bederní lordosa plochá, těla obratlová nesnížena, bez ložiskových či traumatických změn. Incip.diskopatie L5/S1. Jsem objednaná na rehabilitace, ale bohužel pro stop stav až na druhou půlku září. Můžete mi prosím poradit, jak se o záda do té doby starat, abych si ještě víc neublížila a ulevila si od bolesti?? Na internetu je velké množství cviků, ale nevím, které vybrat, abych si problémy nezhoršila. Mnohokrát děkuji a přeji příjemný den. Bára

Odpověď odborníka:

Nejlépe vyčkat na zahájení rehabilitace, kde budete velmi podrobně instruována. Ale do té doby provádět především relaxační cvičení vleže na zádech, na koberci a to před večeří, kdy uvolněním vleže uvolníte především spasmy svalstva, které se do něj dostalo v průběhu denních vynucených poloh. Zameřte se i na internetu na relaxační cvičení a metody dosažení svalové relaxace.

MUDr. Milan Navrátil
MUDr. Milan Navrátil

Specializace: Chirurgie a traumatologie
Pracoviště: Úrazová nemocnice v Brně

 
Líbí se vám odpověď?
-2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: