Cysty na vaječníkách

Je mi 28 let, skoro 10 let jsem brala antikoncepci Pramino a byla jsem bez potíží. Koncem roku 2012 mi byla diagnostikována jedna větší cysta na vaječníku (žádné obtíže jsem také neměla). Při další návštěvě gynekologa byly už malé cysty na obou vaječníkách. Kvůli tomu mi byla změněna antikoncepce - nyní užívám už více než rok Qlairu. Cysty se o něco zlepšily, není jich tolik, ale stále tam jsou. Nyní se mi občas stává, že špiním 5-7 dní před očekávanou menstruací. Bylo mi doporučeno užívat Ascorutin. Chtěla bych se zeptat, zda je normální, že se cysty objevily během dlouhodobého užívání antikoncepce? Všude jsou cysty zmiňovány buď u žen neužívajících antikoncepci, nebo až při vysazení a řešením je právě nasazení antikoncepce. Pokud bych antikoncepci vysadila, je větší pravděpodobnost, že se cysty zhorší, nebo naopak zmizí? Před začátkem užívání antikoncepce jsem neměla žádné problémy s pravidelností menstruace.

Odpověď odborníka:

Pokud nebudete užívat antikoncepci, je vyšší pravděpodobnost, že se cysty budou objevovat častěji. S největší pravděpodobností se jedná o funkční záležitost, nebylo by špatné pomýšlet na těhotenství. Dlouhodobým užíváním jedné antikoncepce potíže nenastaly.

MUDr. Zuzana Vejběrová
MUDr. Zuzana Vejběrová

Specializace: Gynekologie a porodnictví
Pracoviště: Gynekologie Gyn - Fem, Praha

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x