Diabetik s agresivními náladami

Dobrý den, prosím Vás o odpověď, přítel má velké výkyvy nálad.. na jednu stranu je "zlatý" pak se ale kvůli ptákovině rozčílí do ruda a začal mě i fyzicky v těchto chvílích ubližovat, co mám dělat? Nechci hádky, ale klidný život a nechápu ty dvě osobnosti v jednom.Pak se zase strašně omlouvá a uklízí atd.. Jak mu pomoct aby byl normální pořád? Je diabetik a píchá si inzulín, někdy zapomene nebo naopak, myslíte si, že to má vliv? Moc Vám děkuji za Váš čas a radu

Odpověď odborníka:

Vážená a milá tazatelko, bohužel na Vaše otázky není jednoduchá odpověď. Váš přítel může mít tyto výkyvy prostě proto, že „takový je a bude“, ale také to může být důsledek výkyvů krevního cukru, kdy vědomí není úplně v pořádku a agrese bývá zejména, když jde glykemie pod normální hodnoty (hypoglykemie). Jestliže je diabetik I. typu, je jistě navázán na nějakou ordinaci a ta by mohla mít kontakt na psychologa. Tam bych asi začal. Až se srovná cukr, uvidíte, zda se věci zlepšily. Když ne, chce to SPOLEČNOU návštěvu psychologa.

MUDr. Radkin Honzák, CSc.
MUDr. Radkin Honzák, CSc.

Specializace: Psychiatrie
Pracoviště: asistent Ústavu všeobecného lékařství 1. LF UK Praha, sekundární lékař PL Bohnice, ambulantní psychiatr IKEM, ambulantní psychiatr REMEDIS

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: