Dieta - nejím

Dobrý den, první bych tak nějak popsal mou situaci. Měl jsem problémy se štítnou žlázou, která prakticky nefungovala a operativně mi byla odebrána a nahrazena léky. Čtvrt roku se s mou váhou (tehdy 190kg) nic nedělo i přes to, že jsem držel dietu. Tak jsem po skončení školy jsem začal držet přísnou dietu a hodně cvičit. Od začátku května do konce září jsem zhubl pouze 14kg i přes veškeré mé velké úsilí. Jedl jsem 5x po malých odvážených dávkách jídlo, které mi ani nechutnalo, denně jsem 3/4 hodiny cvičil až do vyčerpání a cítil jsem se mizerně. Byl jsem úplně bez energie, pořád znechucený a nic se mi nechtělo dělat. Dietu jsem vzdal. Začal jsem normálně jíst a začal jsem doma posilovat. Na začátku prosince jsem si našel práci a tím se vše obrátilo. Ráno v 7 si dám normální snídani, potom celý den nejím a o půl šesté večer se navečeřím. Přes den akorát piju čistou vodu (od 8:00 do 17:00 3-4l vody) a někdy si dám žvýkačku. Od začátku prosince jsem takhle zhubl už 14kg (1,5kg co jsem přibral přes Vánoce). Necítím se nijak špatně. Pořád jsem stejně aktivní a cítím se skvěle - pořád stejně. Nejsem unavený a jím co chci (samozřejmě pořád v nějakém omezeném množství). Podotýkám, že je to sedavé zaměstnání v kanceláři, takže pohybem v práci nehubnu. Ani nemám pocity hladu. Třeba ve dvanáct si řeknu, že bych měl něco sníst a tak třeba třícet minut cítím, že mám hlad, ale když toto překonám, tak jsem naprosto v pořádku a do pěti už zase nemám hlad. Vím, že je to ta největší hloupost, co můžu dělat a zadělávám si tak na nějaké problémy. Proto bych se rád zeptal, jak mám minimalizovat vznik některých problémů (nějaké vitamíny na doplnění chybějících vitaminů z jídla?). Nejvíc se bojím, že touto "dietou" ztrácím svalovinu, ale párkrát do týdne se snažím najít čas na cvičení (posilovna, ne kardio) a nevšiml jsem si na sobě, že by se mi nějak zhoršila kondice.

Odpověď odborníka:

Opravdu se domnívám, že hubnete díky hladovění, což je velmi špatně. Hubnout se určitě dá , mám klienty, kteří dokázaly zhubnout během roku až 60 kg a to při nutričně vyvážené stravě. Je potřeba se obrátit na nějakého výživového terapeuta, aby vám pomohl vyrovnat příjem energie a to právě vám šitý na míru, a abyste dokázal jídelníček sestavit tak, abyste si pochutnával, ale při tom hubl a nestrádal. Opravdu je nezbytné vyrovnat ve stravě příjem bílkovin, tuků a sacharidů a mít i dostatečný příjem ochranných látek, zejména vlákniny, vitamínů, minerálů a stopových prvků. Je nezbytné pro Vás se naučit hubnout zdravě, neboť z vysoké hmotnosti bude práce na sobě samém dlouhodobější. Chválím, že se snažíte udržovat svalovou hmotu pravidelným posilováním, neboť při hubnutí jde vždy nejen tuk, ale i svalovina. Proto i cvičení aeróbní je nesmírně důležité, neboť vede k zvýšení bazálního metabolismu a zrychluje odbourávání tuku z těla. Pokud jste se rozhodl na sobě pracovat, doporučuji hubnout pod odborným dozorem bez zbytečných zdravotních rizik. Pokud by jste se rozhodl pro odborné vedení, nabízím i možnost setkávání se po Skypu.

MUDr. Hana Ferdinandová
MUDr. Hana Ferdinandová

Specializace: Nutriční poradenství
Pracoviště: Soukromá praxe - MUDr. Hana Ferdinandová

 
Líbí se vám odpověď?
-2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x