Dlouhodobé užívání antikoncepce

Dobrý den. Již asi sedm let užívám stejnou třífázovou antikoncepci (Triregol). Nikdy mi nebyly prováděny jaterní testy. Antikoncepce mi vyhovuje. Zajímalo by mě ale, jestli to není špatně užívat tak dlouho v kuse antikoncepci. Slyšela jsem o tom, že jsou vhodné "přestávky", ale té se bojím, protože před užíváním antikoncepce jsem měla při menstruaci velké bolesti a docela silné krvácení trvající i devět dní. Zjistila jsem také, že se mi dělají na nohou "metličky", může to být způsobeno antikoncepcí? Přemýšlím o její výměně, ale váhám, jestli by nebylo lepší jí na čas vysadit (prý aby se tělo "očistilo" a "odpočinulo" si). Děkuji za odpověď

Odpověď odborníka:

Dobrý den, Pavlo! Fakt je ten, že hormonální pilulky za Vás převzaly řízení menstruačního cyklu. Poté, co pilulky vysadíte a budete chtít otěhotnět je možné, že na svou menstruaci a ovulaci budete čekat rok i více. Je možné, že občasné přerušení užívání může vést ke zlepšení tohoto výhledu. Ale není to jisté. Metličky na nohou nejspíše nemají přímou souvislost s HAK, nicméně pokud nechcete mít nehezké "křečáky" měla byste se o nohy začít starat. (dlouho nestát, a když, cvičit, stavět se na špičky a zpět.). Noste kompresní punčochy když máte déle stát. Při odpočinku nohy nad úroveň zadku, několikrát denně, stačí na minutu (nohy na stůl). Nenoste lodičky a boty na podpatku. Choďte, cvičte, sportujte. Jezte pohanku (rutin).

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x