Dlouhodobé užívání léku triamcinolon

Dobrý den, už snad více jak 10 let užívám lék Triamcinolon. Trpím chronickým zánětem jater, po překonání žloutenky. Nedávno jsem se dočetla, že tento lék by neměl být pužíván dlouhodobě. Je postup lékaře správný a jak nepříznivě může působit dlouhodobé užívání tablet? Děkuji za odpověď.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, pokud podávání tablet - ve smyslu léčení nemoci a udržování jejího stavu ve stabilitě - je nutné, potom je podávání léku i dlouhodobě možné a doporučené. Nepíšete, jakou dávku užíváte (nebezpečí spočívá s podávání tohoto léku ve vysokých dávkách a dlouhodobě). Ale existuje kortikoidní lék, za který by se mohl váš nahradit - (Medrol nebo Prednison - ty nemají ve srovnání s Triamcinolonem tolik nežádoucích ůčinků) - ale o tom je nutno poradit se s lékařem, ke kterému chodíte a nebo navštívit jiného, jaký by měl na léčení vaší nemoci názor a zda by nemělo dojít k výměně léku za jiný nebo snížení dávky léku stávajícho. Nemám dostatek informací ohledně vás, vaší nemoci a nemohu vás ani vyšetřit - musíte proto vše konzultovat s lékařem, který zná všechny souvislosti. Hezký den.

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
  • Tetanie Je možné, aby muž 33 let prodělal aktutní záchvat tetanie (odvezen...
  • Nadměrné pocení hlavy (čela) Skoro celý můj dosavadní život mně trápí...
  • Třes rukou Pane doktore, Mám problém s třesem rukou. Je mi 17 let a mám...
  • Zvýšené trombocyty Jsem v 13týdnu těhotenství a na gynekologii mi brali krev a...
  • Markery v krvi Pane doktore, chtěla bych Vás požádat o upřesnění výsledků...
  • Bolest pod žebry Pane doktore.Od rána mě bolí pod žebry i trochu žebra v obou...
 
Kam dál
Naposledy čtené: