Dna

Před nedávnem mne začala trápit dna, po prvním záchvatu jsem začal brát alopurinol, držet dietu a do dvou týdnů mne postihl záchvat znova. Při prvním záchvatu jsem měl hl. kys. močové při horní hranici, při druhém ještě níže. RTG bez nálezu. Mám obavu z opakování záchvatu, ale nejsem si jist zda mam pokračovat v užívání alopurinolu a držení striktní diety. Není možné že z předchozích let mám někde uloženy zásoby kys. močové a teď vlivem diety a léků se prostě uvolní a způsobí záchvat dny?

Odpověď odborníka:

Hladina kyseliny močové bohužel nemusí vůbec korespondovat s Vaším zdravotním stavem,
Dokonce, meřená, při záchvatu může být i nižší. Dooporučuji se tedy tolik na hladinu neohlížet (kontrolujeme tím, jestli léky zabírají, hladinu snižují, což se tak děje), léky užívat, dietu dodržovat. Nezaručíme Vám, že se Vám záchvat již nikdy nezopakuje, ale určitě můžeme říci, že byste bez medikace a diety měl záchvatů mnohem více.
Držím Vám palce.
S pozdravem,
MUDr. Klímová

MUDr. Nikola Klímová
MUDr. Nikola Klímová

Specializace: Praktické lékařství
Pracoviště: Ordinace praktického lékaře pro dospělé

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: