Dobrání curacné

  • Dotaz od: Anna Juričová
  • Publikováno: 4.7.2013
  • uLékaře.cz

Dobrý den, před cca 3 měsíci jsem dobrala lék na akné, Curacné. Prášky jsem brala půl roku, začínala jsem na 50mg a každý měsíc se dávka snižovala. Moje pokožka se vrátila do normálního stavu, už není tak drasticky suchá, ale pomalu se mi na obličeji zase začíná dělat akné, i když nepiju ani nekouřím a o pleť se řádně starám. Pupínky jsou sice malé, ale já se moc bojím, že se mi akné zase vrátí ve větší formě a já jsem si protrpěla opravdu těžkou formu, kterou jsem bohužel zdědila po svém otci. Chci se tedy zeptat, jestli je možné, že se mi i po léčbě vrátí akné v té horší formě? A jestli akné může zhoršit i větší množství čokolády, kterou jím? Předem děkuji za odpověď

Odpověď odborníka:

Dobrý den- akne je jistě nepříjemná porucha, není zcela "vyléčitelná", ale rozhodně je léčitelná. Jako u všech onemocnění platí, že každý pacient je zcela originální bytost- nelze jej proto spojit se "škatulkou", jeho léčbu je zapotřebí individuálně řídit. Doporučila bych Vám systematickou spolupráci s jedním kožním lékařem- při této formě léčení získají společnou zkušenost oba zúčastnění a tato skutečnost je velmi výhodná právě pro předcházení zhoršení, modifikaci léčby při interkurentních onemocněních, cestách, hormonálních změnách. Životospráva má u kožních onemocnění samozřejmě svůj význam, ale i zde platí, že každý pacient musí své návyky řídit dle individuální reaktivity.

MUDr. Barbora Heřmanská
MUDr. Barbora Heřmanská

Specializace: Praktické lékařství
Pracoviště: Praktická lékařka pro dospělé

 
Líbí se vám odpověď?
-2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: