Moje 70letá mam...

Dobrý den,moje 70letá maminka se léta léčí na arytmii (anopyrin), vysoký tlak (nejdřív isoptin, nyní cca měsíc agen), neurologické problémy typu brnění nohou, hučení v uších (geratam). Celou dobu byl její zdravotní stav stabilizovaný. 21. 12. měla úraz - naražená žebra (nikoliv zlomená) a nos. Brala asi 1,5 měsíce ibalgin, vysadila po doporučení lékaře anopyrin, sama i geratam. Zároveň došlo od cévní lékařky ke změně isoptinu na gopten, který však nedělal mamince dobře, tlak se jí "rozlítal", brnění v nohou se zvýšilo ... z několikerých výjezdů na emergency kvůli vysokému tlaku přišly logicky i velmi úzkostné pocity. Lékařka nasadila xanax nejmenší mg - nejdřív 001, pak 101, někdy si maminka vzala už i 111 - sice pomohl, ale když přestal účinkovat, byly úzkosti mnohem horší. Brala ho asi 14 dnů. Lékař neurolog rozhodl návykový xanax ze dne na den vyřadit a místo něj Zoloft. Zároveň s ním pokračoval agen, na žíly cilcanol a navrácení se ke geratamu. Hned 1. den užití Zoloftu a uvedené kombinace léků došlo ke svalovým křečím, silné arytmii, velkému návalu (po letech), zhoršení vidění. Maminku odvezla sanitka opět na emergency, kde jí kromě vysokého tlaku a arytmie zjistili nyní, co je v nemocnici, i fibrilaci síní. Naštěstí pomocí nasazených léků arytmie odezněla, tlak byl snížen. Bojíme se však toho Zoloftu - i když nám lékaři tvrdí, že uvedené příznaky nemohly od Zoloftu vzniknout. Od té doby ho maminka neměla, odmítá ho, křeče ani nával nemá, zhoršené vidění zůstalo, večer jí snad dávají Neurol. Moc prosím o zodpovězení mého dotazu, za jehož délku se velmi omlouvám - dle Vašeho názoru 1) mohly souviset příznaky se Zoloftem ev. s náhlým vysazením Xanaxu nebo to není možné, jak tvrdí ošetřující lékaři, a souvisely s tlakem apod. 2) Udělaly jsme dle Vás chybu, že Zoloft odmítáme, že se ho bojíme? A co místo něj, aby ev. příznaky nebyly tak silné a přitom aby maminku lék zklidnil - když pominu návykový xanax. Velmi děkuji.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, dle mého názoru obtíže byly způsobeny spíše kombinací léků než Zoloftem samotným, takovýto negativní účinek ale není možné zcela vyloučit. Doporučovala bych vyzkoušet Neurol.

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x