Prosím o radu.j...

Dobrý den,prosím o radu.Je mi 40 let a mám zavedenou antikoncepci Mirena.V poslední době mi lékařka našla cystu v prsu a v děloze. Chci se zeptat, zda Mirena a v ní obsažené hormony ,nemají na tvorbu cyst vliv.Díky Mireně nemám menstruaci a tudíž se nečistím. Děkuji za odpověď

Odpověď odborníka:

Dobrý den, přítomnost či nepřítomnost menstruace nemá nic společného s nějakým "čištěním", toto je obecně zažitá pověra mezi ženami, která ovšem není pravdivá. Hladiny hormonů obecně mají vliv na mléčnou žlázu a mohly by mít určitý vliv i na tvorbu cysty. Obecně hormonální antikoncepce snižuje riziko rakoviny dělohy a vaječníků a mírně zvyšuje vzniku nádoru prsu. Cysty však v naprosté většině bývají nezhoubného charakteru. Podrobně se ale na vše vyptejte své lékařky, ona zná Váš zdravotní nález, ne já.

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Nové téma | zodpovězené dotazy
mirena | Od: Jitka | 14.1.2009 15:27
ráda bych se dozvěděla od některých žen,které již mají zavedeno tělísko,jaké s ním mají zkušenosti a zda jim tato antikoncepce vyhovuje děkuji za odpovědi
reagovat
re:mirena | Od: petra | 14.2.2009 17:05
Týden po zavedení mireny se mi okolo očí udělala silná dermitida podobná těhotenské,navštěvuji kož.lékařku nic nezabírá,hormon.masti jen na chvílí,začínám mít podezření že za mými problémy může být mirena. Petra
reagovat
 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: