Dotaz

Dobrý den lékař pan doc.Martiník mě sdělil že mi antibiotika rozhodily žaludek a porušily střevní mikrofloru,tak se chci zeptat jaký vliv na něj mají a co můžou způsobovat a jestli problémy se žaludkem musí doprovázet bolesti,popřípadě jestli si mohu pomoci sám,protože žádné bolesti nepocituji,ale trpím pachutema,takže zda to může být jen od střev nebo i od žaludku?děkuji za odpověd

Odpověď odborníka:

Vážený pane Filipe, antibiotika mohou vyhubit jak nežádoucí, tak potřebné bakterie. V případě vyhubení střevních bakterií, které jsou potřebné, se může vyvinout zánětlivé onemocnění střeva, způsobené nežádoucími bakteriemi, které jsou vůči použitému antibiotiku odolné. Znovuosídlení střeva potřebnými bakteriemi můžete pomoci užíváním přípravků s vysokým obsahem laktobacilů. Pachutě jsou častým projevem onemocnění žaludku. Doporučuji Vám podstoupit endoskopické vyšetření horní části zažívací trubice v gastroenterologické ambulanci, včetně odběru vzorků žaludeční sliznice na histologické vyšetření. S pozdravem, MH.

MUDr. Milan Hrubý
MUDr. Milan Hrubý

Specializace: Nefrologie
Pracoviště: Všeobecná fakultní nemocnice v Praze 2, IV. Interní klinika, Ambulance nutriční podpory

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: