Dotaz na hyperfunkci štítné žlázy

Paní doktorko. V posledních cca 3 měsících mi začaly více padat vlasy - vitaminové doplňky, ani speciální kosmetika nijak zvlášť nepomáhá, často trpím bolestmi hlavy, klesá mi hmotnost, jsem více podrážděná a hůře spím. Chtěla jsem se zeptat, zda může jít o důsledek zvýšeného stresu z období letních prázdnin, zvýšená pohybová aktivita kolem syna a k tomu nyní častá nachlazení nebo se může jednat o nějakou poruchu štítné žlázy? Je mi 38 let, neužívám žádné léky, ani HA. Tento stav mě trápí, neboť celková zvýšená únava a výše popsané obtíže mě začínají omezovat ve výkonu a výdrži v běžném provozu. Děkuji za odpověď, P.Sedláčková

Odpověď odborníka:

Bohužel, Vámi udávané potíže jsou hodně nespecifické - tudíž může jít o důsledek stresu/projev vyčerpání organizmu, teoreticky ale nelze vyloučit ani poruchu funkce štítnice.
Pokud nepomáhá ani odpočinek (za pomoci rodiny, někoho...), zkuste kontaktovat praktického lékaře, ať Vám odebere krev na základní hormony štítnice (fT4, TSH) a uvidíte. Jinak se to s jistotou určit nedá.
Mějte se hezky.

MUDr. Viktória Ďurovcová Ph.D.
MUDr. Viktória Ďurovcová Ph.D.

Specializace: Endokrinologie
Pracoviště: Soukromá endokrinologická ambulance, Praha

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: