Doxybene a vyrážka

Dobrý den. Mám podezření na chlamydie a jelikož jsem měla stále zvýšenou teplotu a hraniční krevní testy, tak mi byly předepsány antibiotika Doxybene 200mg na 10dní (1tableta po 24hod). Teď mi paní doktorka předepsala další dvě balení Doxybene 100mg (1tableta po 12hod). Bylo mi řečeno, že celková léčba zatím potrvá zhruba tři týdny. Můj problém se ale týká toho, že již po užití prvního balení se mi udělala svědivá vyrážka ve výstřihu a na zádech. A pomalu se začíná dělat i na obličeji. Moje obvodní lékařka mi řekla, že si myslí, že se nejedná o alergickou reakci, tak abych antibiotika normálně dobrala až do konce. Já si ale myslím, že je to alergická reakce.. Neomezuje mě to, protože je zima a tyto místa mám schovaná. Ale je to dost nepříjemné a při představě, že mě čeká ještě další balení antibiotik, mám strach, aby se to "nerozjelo" ještě víc. Tak bych se chtěla zeptat, co s tím můžu dělat, popř. jestli si mám koupit nějakou mast. Předem děkuji za odpověď.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, podle popisu lze jen těžko určit, jestli jde o alergickou reakci (většinou se objevuje zhruba po týdnu užívání antibiotika), to byla měla určit spíše Vaše lékařka, zklidnit projevy vyrážky ale pomůže místně aplikovaná mast s antihistaminiky (např. Fenistil), případně stejné léky v tabletkách. Pokud by se problémy zhoršovaly nebo byly stále přítomné nepříjemné projevy, bylo by vhodné antibiotika po domluvě s lékřkou vysadit.

MUDr. Hana Králová
MUDr. Hana Králová

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Interní oddělení Klinik Kösching

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x