Dýchání

Dobrý den, chtěl jsem se zeptat zda-li je možno se tak zvaně "předávkovat" inhlační pumpičkou ventolin? Moje lékařka mi říkala, že si nemám dávát víc než dvě dávky po sobě, že to zrychluje srdce. Znamená to, že bych mohl po více dávkách dostat infarkt?

Odpověď odborníka:

Při užití vyšších než doporučených dávek bývá časté bušení srdce, případně vznik srdeční arytmie. Infarkt ve Vašem věku není přiiš pravděpodobný. Doporučuji dávkování doporučené Vaší lékařkou nepřekračovat, pokud budete potřebovat k úlevě od astmatických obtíží více dávek, je nutné přehodnotit léčebný plán. Pravděpodobně byste pak dostal kombinovaný lék. K úlevě od bušení srdce můžete zcela bezpečně užívat hořčík (magnesium).

MUDr. Jan Vachek
MUDr. Jan Vachek

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Klinika nefrologie VFN a Klatovská nemocnice, a.s., interní oddělení

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: