Ekzem

Již půl roku se mi na pravém očním víčku loupe kůže a svědí, přikládala jsem to tomu, že jsem každý den používala oční stíny, avak oční stíny již dávno nepoužívám, pouze řasenku a stále v tom místě mám svědění a loupání a dokonce již prasklinu.Mažu to před sluníčkem raději 50,ale nevím jestli ten krém také nedráždí.Myslela jsem si, že to zmizí, ale nemizí. Bojím se, aby to nebyla nějaký druh rakoviny kůže, nebo je to jen možná dermatitida? Co by pomohlo, měla bych zajít na kožní? Posílám fotky mého problému. Děkuji

Odpověď odborníka:

O rakovinu kůže se nejedná. Jde o ekzém, který může mít mnoho příčin. Často se jedná o reakci na některé složky obsažené ve stínech či krémech. Někdy může jít o plísňové onemocnění nebo o kontaminaci plísněmi původní dermatitidy. Z fotky to nelze rozlišit. V každém případě doporučuji vyšetření a léčbu cestou kožního lékaře. Do té doby nepoužívat na víčka a řasy žádné kosmetické přípravky a můžete zatím promazávat např. Excipialem mastí nebo čistou vazelínou. Jen jako první pomoc než se dostanete na kožní. Vazelína vytváří povlak, který je neprodyšný a i kůže postižená ekzémem potřebuje dýchat. Dlouhodobější aplikace by byla spíše na škodu.
MUDr. Dagmar Doležalová

MUDr. Dagmar Doležalová
MUDr. Dagmar Doležalová

Specializace: Praktické lékařství
Pracoviště: Praktická lékařka pro dospělé, Centrum ambulantní gynekologie a primární péče, Brno

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: