Ekzemy a svedive pupinky

Dobry den,rada bych pozadala o radu ohledne meho problemu. Tak tyden dozadu se mi udelali 4ekzemy,1velky na cele,dalsi na zadech a zbytek na nohou.Behem poslednich 3dnu me zacla svedit kuze od stehen az ke krku a udelali se mi svedive pupinky.Pupinky neskrabu,ale stale pribivaji nove a nove.Jedna se o male pupinky predevsim v horni casti tela.Ekzemy se malinko zvetsuji.Behem 3mesicu jsem prodelala 2anginy,kde mi byly napsany antibiotika(predtim jsem nebyla rok nemocna).Nejsem alergicka na nic a muj rezim ohledne jidla nebo jakokoliv zmena neni,vse jim a delam jako vzdy.Nikdy jsem podobne problemy nemela, na ekzemy,akne a na jine kozni nemoci jsem nikdy netrpela. Dekuji.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, mohlo by se jednat o tzv. toxoalergický exantém, což je alergická reakce na antibiotika. Tato reakce se může objevit i opožděně. tzn i když momentálně žádné neužíváte. Bylo by vhodné navštívit svého praktického lékaře, nebo kožního specialistu, zaprvé Vám dají lék ke zklidnění projevů a zadruhé zapíší do vaší dokumentace tuto reakci, aby jste příště tento typ antibiotik nedostávala, protože při opakovaném podání se reakce může stupňovat. Prosím doporučuji vám ihned navštívit svého lékaře.

MUDr. Lucie Růžičková Jarešová
MUDr. Lucie Růžičková Jarešová

Specializace: Dermatovenerologie
Pracoviště: L - DermaMedEst s.r.o

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: