Elify 75mg, porucha menstruace a váha

Dobrý den, již necelý měsíc beru antidepresiva na panickou poruchu Elify 75mg jednou denně. Zároveň beru antikoncepci Minissiston. Ještě nemám dobrané platíčko antikoncepce, zbývá mi ještě týden do 7 denní pauzy, avšak jsem náhle před dvěma dny začala hodně špinit a dnes se mi spustilo krvácení, takže asi předčasná menstruace. Chtěla bych se zeptat, zda je to normální, že i přes antikoncepci se spustí menstruace a zda je to při začátku užívání antidepresiv normální, že se to takto rozhodí? Dále bych se chtěla zeptat, zda při užívání těchto antidepresivech se mám obávat příbytku na váze. Moje doktorka mi řekla, že u těchto nikoliv, že naopak jsou zaznamenávány úbytky na váze. Tak bych ráda věděla i Váš názor. Děkuji předem za odpověď.

Odpověď odborníka:

Vážená paní Martino, léčivý přípravek Elify může jako nežádoucí účinek mít jak poruchy menstruačního krvácení, tak změny chutě k jídlu a následně změny tělesné hmotnosti. Doporučuji Vám domluvit se s Vaší psychiatričkou na dalším postupu. S pozdravem, MH.

MUDr. Milan Hrubý
MUDr. Milan Hrubý

Specializace: Nefrologie
Pracoviště: Všeobecná fakultní nemocnice v Praze 2, IV. Interní klinika, Ambulance nutriční podpory

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: