Euthyrox

Dobrý den paní doktorko,prosím o Váš názor či pomoc jsem již zoufalá ,užívám euthyrox 50mg půl tbl.denně asi 3 měsíce ,vždy je mi nějakou dobu dobře pak nastane pocení,tachykardie a končí to třesem ,závratí skoro až ke kolapsu.Můj lékař zkontroloval hladiny štítné žlázy TSH 3.2 F4 15,2 tzn.,že laboratorně je vše v pořádku.Vždy musím alespoň na dva dny užívání přerušit ,pak se vše opakuje znovu.Endykrinolog se mnou již o tomto problému nechce hovořit avšak já nevím ,co dělat.Zkusili jsme s obvodním lékařem vyměnit Euthyrox za Letrox však nastal stejný problém i s dalším,že jsem se po něm v noci dusila.Nemohu chodit do práce ,protože stavy se vrací.Děkuji Janetta

Odpověď odborníka:

Dobrý den, Janetto, a je skutečně nezbytné,abyste lék užívala? Pokud jej takto netolerujete, pak bych doporučila jej na nějakou dobu vysadit (cca 3 měsíce) a pak udělat kontrolní laboratorní vyšetření TSH a fT4. Je klidně možné, že výsledek bude úplně v pořádku. Pokud to bez levothyroxinu nepůjde, pak zkuste cca měsíc užívat společně s Euthyroxem komplex vitamínu B, především B12 (např. přípravek Neuromultivit)...vysvětlení pro to sice jednoznačné nemám, ale někdy to toleranci léku zlepšuje. Příjemný zbytek léta

MUDr. Martina Rosická, PhD.
MUDr. Martina Rosická, PhD.

Specializace: Endokrinologie
Pracoviště: ENDOCARE s.r.o. (Endokrinologie a obezitologie)

 
Líbí se vám odpověď?
+4 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: